Vraag
Vincent Honings 23 uur geleden

Weekrapporten door de aannemer

Als voorbereiding op de conversie van ons basisbestek dit najaar, breng ik momenteel in kaart welke onderdelen in de praktijk vaak anders worden ingevuld dan ons basisbestek voorschrijft. Dit om te kijken of bepaalde zaken nog relevant zijn of anders moeten.

Tijdens de laatste gebruikersdag kwam een punt naar voren dat wordt aangeduid als een “veelgemaakte fout in bestekken” en dat ook bij ons voorkomt: het weekrapport wordt vaak door de aannemer opgesteld.

In afwijking van paragraaf 27 lid 1 van de UAV 2012 wordt in de eerste bouwvergadering vaak gevraagd dat de aannemer de weekrapporten opstelt. Volgens de UAV is het echter de directie die deze rapporten moet opmaken. Wel kan op basis van lid 7 worden afgesproken dat de aannemer de benodigde informatie aanlevert.

Een toezichthouder merkte op dat dit in de praktijk betekent dat de directie de rapporten alsnog moet overtypen. Waarom dan niet simpelweg het weekrapport van de aannemer aftekenen?

Ik ben benieuwd hoe andere organisaties dit aanpakken.

Lees meer over: UAV
Deze vraag heeft nog geen reacties.